Araba Radyatörü Nasıl Sökülür

Araba Radyatörü Nasıl Sökülür

 

Araba Radyatörü Nasıl Sökülür

Araba radyatörünü sökmek için öncelikle radyatörün motora bağlanan 2 tane üstte ve altta borusu bulunmaktadır bu boruları çıkartmanız gerekmektedir unutmamak gerekirki motor sıcak ise borunun içinde sıcak su olduğunu unutmayalım dikkatli olmamızda fayda var Bu boruların üzerinde kelepçe şekline benzer bir parça bulunur söke bilirsiniz. Daha sonra borudaki suyun akmasını bekleyin. Radyatör üzerinde ki 2 tane vidayı sökün ve radyatörü yukarıdan çekerek çıkarabilirsiniz.

 

Araba Radyatörü Nasıl Temizlenir

 

Otomaobil Radyatörü temizlemek için önce motorun soğuduğundan emin olun. Araba sıcak iken sakın açmaya çalışmayın aksi taktirde sıcak su fışkırarak size zarar verebilir, dikkatli olunması gerekmektedir. Soğuduktan emin olduktan sonra radyatör kapağını açabilirsiniz alt kısımda olan tıpa şeklindeki kapağı açarak suyun dışarıya atılmasıı sağlayın. Suyu haznesi tamamen bittikten sonra tekrar kapağını kapatın. Kireç çözücüyü 5 litre kadar suyla karıştırıp radyatörün içine boşaltın yaklaşık olarak 30 dk bekleyin. suyu tekrar boşaltın böylelikle radyatörü temizlemiş olacaktır.

Radyatör Nedir 

Arabanın motorunda silindirin temas ettiği yüzeyleri tarafından alınan ısı dolaşım yaparak suyun yardımıyla beraber dışarı atılmasını sağlar. Radyatör ise motordan alınmakta olan ısıyı dışarı havaya aktarmakta görev yapan araba parçasıdır. Azami miktar suyu  kanallarında tutmak ve atmosferle geniş bir alana temas ettirmesini sağlayarak aracın soğutmasını sağlamaktadır. Suyu taşıyan bu kanallarda olan peteklerin ve suyun girmesini sağlayabilen üst kazan tarafı ve motora yeniden geri getiren alt kazandan dolayı meydana gelmektedir. bazı radyatörler da yandan kazanlı olabilir. Çalışma esnasın da motorda olan su üst kazana gelmesiyle birlikte ve kanallara üstten dağıtmakla görevlidir. Su kanalları aşağı akıyorsa ısıyı dışardan gelen havanın akımı ile kaybedebilmektedir. Radyatör motor üzerinden gelen sıcak suyu radyatörün üzerinde bulunan ince temas yüzeyleri sayesinde motorun soğumasını sağlayan çok önemli bir parçadır.

Radyatörün malzemeleri pirinç ve bakır olmasıyla birlikte son zamanlar da ise alimünyum olarak yapılmış olan radyatörler daha çok kullanılmaya başlanmıştır. Radyatörün pirinç ve bakırdan yapılmasının sebebi bakır ve pirinç korazyon etkisine karşı oldukça fazla dayanıklı ve sağlam olduğundan dolayı ve ısı gibi iletmekte oldukça etkilidir ve bu malzemeler lehimle tekrardan yapılandırabilir.  Radyatör bir alt, bir üst su depoları olmak üzere ve bu tüm depoları birleşmesini sağlayan borulardan oluşmaktadır. Alt ve üst depolarını birleştirmekle görevli olan bu boruların yanlarına daha iyi soğutmak ve genişletmek için pirinç ve bakır gibi malzemelerden yapılmış olan oldukça ince olan hava     kanatçıları yerleştirilmektedir. Motorun suyu ısınma sırasında üst su deposu içine gelen suyu birleştirmek, bu borulardan alt su depolarına geçmesi sırasında ısıyı öncelikle boruların içine daha sonra bu borulardan ince olan kanatçıkların içine daha sonra radyatörün üzerine hızla geçen ısıyı havaya dağıtarak aracın motorunun soğumasını sağlar.

Faydanılan kaynaklar

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

Don`t copy text!